Tisztaság -Technológia élvonalában

Takarítási szolgáltatások
                                                                                             
      
       
                  
                                                                                                                        
                     
                                                                                                                        
                                      

INTERJÚ ÜGYVEZETŐNKKEL:

Irodatakarítás az influenza idején

Mint azt mindannyian tudjuk minden év január hónap második fele és februárja az influenza szezonról szól. Ilyenkor rettegve utazunk a tömegközlekedésen nehogy egy kósza tüsszentéstől elkapjuk a kellemetlen kórt, ami akár egy hétre is ágyhoz köt. Emellett az irodában is westernfilmbe illő tekintettel figyeljük, melyik kolléga tüsszög, vagy taknyos, hogy őt nagyívben elkerüljük.

Minden fórumon olvassuk és már amúgy is rutinná vált a gyakori kézmosás vagy kézfertőtlenítés és immunrendszerünk vitaminokkal történő megerősítése.

De mit tehetünk még emellett, hogy elkerüljön minket a vírus okozta akár egy hétig is elnyúló kényszerpihenő, mely után hőn szeretett munkánkba visszatérve azt tapasztaljuk, hogy halomban várnak az elmaradt, befejezetlen feladatok.

Az év minden hónapjában, de ebben az időszakban kiemelten fontos az irodatakarítás egyaránt a munkaállomáson, valamint a közösségi terekben és a vizesblokkokban is.

A témával kapcsolatban Gál Ádámot kérdeztük a Gálsson Kft. ügyvezetőjét, aki 34 éves kora ellenére 35 éves tapasztalattal rendelkezik az irodatakarítás terén. Hogy ez hogy lehetséges? Az alábbi rövid interjúban kiderül többek között ez is.

  • Mik a legfontosabb tényezők, amivel influenza idején védekezni tudunk a munkahelyünkön?

Fontos megemlítenem, hogy a takarításnak napi rendszerességűnek kell lenni és általános, valamint speciális fertőtlenítő használata kiemelten fontos a mosdókban, a konyhában valamint ajtókilincseken, amellyel rengeteg kolléga érintkezik naponta többször is. Egy tiszta környezetű, higiénikus irodában dolgozva drámaian csökken a fertőzésveszély, valamint pozitív hatással bír a dolgozók hangulatára, munkamoráljára és lojalitására egy tiszta, rendezett iroda, amire büszkék lehetnek.

Kiemelten vírusos időszakokban a jól bevált fertőtlenítő szerek mellett javaslom a KLINIKO-SPEED szórófejes fertőtlenítő szert.

Hiszen a Kliniko - Fertőtlenítő hatását az Országos Tisztiorvosi Hivatal laboratóriumi vizsgálata szavatolja. A HACCP-ben előírt fertőtlenítésen felül (MRSA) és vírusölő és tuberkulózisölő hatással rendelkezik, ezzel alkalmassá téve magát az egészségügyi / kórházi használatra.

 

  • Mi a legfontosabb kiválasztási szempont, amikor a cég úgy dönt, hogy egy takarító céget választ, hogy elvégezze az irodatakarítás feladatát?

Legtöbb esetben irodai takarítás csak alkalomszerűen történik az irodákban akkor is egy morcos hölgy vagy úr jön kiüríteni a szemetet, majd egy már amúgy is rettenet koszos ronggyal töröl kettőt és kész is van. Legtöbben így szembesülünk takarítói személyzettel, ami természetesen egy nagyon rossz beidegződés napjainkban a takarítói piacon.

Nagyobb irodában ahol már 500 m2 felett van az alapterület és legalább 30-40 fő dolgozik, ott már érdemes napi rendszeres takarítást kérni. A takarító hölgy vagy úr így részletesen végig tud haladni valamennyi munkafolyamaton, a dolgozók munkája által létrejött szennyeződések nem halmozódnak fel, a teljes iroda tisztántartása folyamatos és részletes.

Természetesen kiemelt hangsúlyt kapnak a mosdókagylók, és a WC-k fertőtlenítő takarítása, a konyha teljeskörű rendbetétele, gondolva itt a mikrók és a hűtők 2 havonta történő fertőtlenítő takarítására is. Ez például manapaság az időhiány végett gyakorta elhanyagolt terület, pedig a higiéniai fontossága magától értetődő. Véleményem szerint, és cégünknél bevett gyakorlat az, hogy adott területre dedikált takarítót helyezünk el, aki így teljes mértékben magáénak érzi a területet és így lelkiismeretes munkát végez.

 

  • Beszélgetésünk elején elhangzott öntől egy gondolat, hogy 34 éves, de 35 évnyi tapasztalattal rendelkezik. Ezt hogy érti?

Igen ez részemről egy olyan figyelemfelkeltő kijelentés, amely fontos mondandóval bír. Ez az állítás abból ered, hogy egy igazi családi cégről van szó, hiszen édesapám már a 80-as években kezdett el ezzel a szakmával foglalkozni, és mind a mai napig szakmai részt vesz a szakmai mentorálásban.

Olyan családban felnőni, amely egy adott szakmában elhivatott szerintem egy behozhatatlan szakmai tapasztalatot úgymond előnyt jelent, hiszen ahogy cseperedtem, folyamatosan láttam a befektetett munka és áldozatért járó sikert, vagy azt hogy az esetleges kudarcok ellenére sem szabad feladni, hinni kell magunkban és választott hivatásunkban, vagyis nincs más hátra csak előre.

Korán megtanultam, hogy a munka az érték, és azzal hogy dolgozóinkat foglalkoztatni tudjuk nem csak megélhetést, de becsületet és tiszteletet is adunk. Talán ez banálisan hangzik,de azt látom, hogy sajnos az e fajta gondolkodás és a tisztességes etikus üzleti magatartás hiányzik a mai üzleti életből, ennek cégünk elkötelezett képviselője. Cégünk jelenlegi működési területe Budapest de folyamatosan terjeszkedünk pest megye valamennyi pontján. Fiatal vállalkozóként egyfajta dinamikus lendület jellemzi munkámat, amely évtizedekre visszanyúló szakmai tapasztalattal párosul, amely kiváló piaci értéket teremt a szakmában.

 

  • Takarító cégként mik az általános nehézségek, amivel szembesül a vállalkozás a megrendelések kapcsán?

Nehézségekről nem szívesen beszélek, hiszen alapelvünk, hogy problémákat már keletkezésük előtt kezelni kell. Ennek egyik fontos pontja, hogy ügyfeleinknél takarítási naplót helyezünk ki, ahova az ügyfél részéről bármilyen észrevétel lejegyzésre kerül, amelyet természetesen rendszeresen ellenőrizzük. Továbbá fontos, a személyes vezetői jelenlét. Gyakorta megyünk ki ügyfeleinkhez átbeszélve a tapasztalatokat esetleges észrevételeket és javaslatokat. Igyekszünk ügyfeleink igényeihez alkalmazkodni, illetve az esetleges havaria helyzetekre 24 órán belül reagálni. Véleményem szerint ez a fajta hozzáállás piaci előnyként jelentkezik a mai hazai takarító gyakorlatot figyelembe véve. Továbbá fontos, hogy bevételeinket nagyrészt az eszközpark és a bérek fejlesztésére fordítjuk. Azon takarítók, akik tisztességes bért kapnak az általuk elvégzett munkáért, lojálisak lesznek és lelkiismeretesek. Ha a megrendelőnek eseti kérése van mint például egy rendezvény utáni plusz takarítás, dolgozóink természetesen megoldják ezen feladatokat is.

 

  • Milyen pozitív hatással bír egy professzionális irodatakarítás?

Ügyfeleink visszajelzéséből azt tapasztalom, hogy 3 fő pontban lehet összefoglalni az előnyöket.

Első a higiénia, a folyamatos tisztaság, mint említettem vírusos időkben és persze az év minden napján ez elengedhetetlen fontossággal bír valamennyi dolgozó számára.

Ehhez kapcsolódik a második pozitív hatás a tisztasággal járó jó közérzet. Egy rendezett, szép tiszta irodába a dolgozók sokkal nagyobb lelkesedéssel mennek, közérzetükre, így munkájuk hatékonyságára egyaránt pozitív hatást gyakorol.

Harmadik hatásra kevesen gondolnak, pedig fontos tényező. A külső cégek, ügyfelek, tárgyaló partnerek szemében fontos hogy professzionális hatást keltsünk. Egy tiszta iroda, igényességről árulkodik, valamint arról, hogy vállalatunk ad magára, hiszen a professzionalitásnak ez is egy mérföldköve. Leendő ügyfeleinket megrendelőinket egy tiszta és rendezett irodába és tárgyalóban tudjuk hellyel kínálni, már a tárgyalás előtt kialakul bennünk tudat alatt egy szimpátia egyfajta tisztelet és sokkal komolyabb cégként aposztrofálnak majd bennünket.

 

  •  „Az szolgáltatás árának feléből mennyit enged?”

Ha belegondolunk az élet minden területén igaz az a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ez természetesen ebben a szektorban is jelen van. Rengeteg újonnan létrejövő cég a szakmai tapasztalat teljes hiányában irracionálisan alacsony vállalási díjat mond, amely épp elég ahhoz, hogy a megrendelőt megnyerje a kiválasztáskor, azonban a teljesítmény és minőségbeli hibák már egy két hónap után felszínre tőrnek, amely gyakran az ellátás biztonságát fenyegeti, valamint a minőség ezen esetekben már kezdetekkor kudarcra van ítélve. Ebben a helyzetben látni kell, hogy kirívóan alacsony áron szerződtetni takarító céget igazából pénzkidobás, hisz egy olyan szolgáltatásért fizetnek, amely igazából el sincs végezve.

 

Rövid beszélgetésünkből jól láthatjuk, hogy mennyire fontos ezen a területen is professzionális cégre bízni a szolgáltatást, mint ahogy az élet minden területén.

Számos pozitív hatásból ha csak egy-kettő érvényesül, az a cég életében már észrevehető változásokat hoz létre, és akár a vállalkozásunk fellendítésében is közvetlen hatással bírhat.

Amennyiben szimpatikus volt riportunk, és abban elhangzott szakmai javaslatok, úgy bátran keresse fel a Gálsson Kft.-t az irodatakaritas@takaritasgalsson.com e-mail címen vagy látogassa meg www.galsson.hu weboldalt.

 

 

Az Orosz-Ukrán Háború Hatása a Takarítási Piacra:

Tanulságok és Kihívások

Az Orosz-Ukrán háború kezdetétől fogva nem csupán politikai és társadalmi hatásokat generált, hanem gazdasági következményeket is hordozott magával. Az események által okozott bizonytalanság és konfliktus nemcsak a közvetlen érintett területeken jelentett kihívást, hanem messzebbre is hatott, köztük a takarítási iparágba is. Ebben a cikkben megvizsgáljuk az Orosz-Ukrán háború hatásait a takarítási piacon, és felvázoljuk a szektor számára felmerülő legfontosabb kérdéseket.

  1. Az infrastruktúra károk és a helyreállítás

Az háború során a katonai cselekmények gyakran súlyos károkat okoznak az épületekben és infrastruktúrában. Ezek a károk szükségessé teszik a takarítási és helyreállítási szolgáltatások iránti növekvő keresletet. Ez új lehetőségeket teremt a takarítási vállalkozásoknak, akik a háborús övezetekben munkát vállalnak. Azonban ezzel együtt az ilyen területeken dolgozók számára magasabb biztonsági és egészségügyi kockázatokkal is számolniuk kell.

  1. A menekültek és a szállásadás

Az Orosz-Ukrán háború miatt sok embert kényszerültek elhagyni otthonaikat és menekülni a konfliktus elől. Az ilyen menekültek átmeneti szállásokat és tisztaságot igényelnek. Ennek következtében a szállásadási szolgáltatók és takarítási vállalkozások jelentős keresletet tapasztalnak az ilyen helyzetekben.

  1. Növekvő kockázatok a takarítási iparban

A konfliktusok súlyos kockázatokkal járnak a takarítási iparban dolgozók számára. Az olyan területeken, ahol a biztonsági helyzet instabil, a takarítási munkavállalók magasabb veszélynek vannak kitéve. Ennek megfelelően, a takarítási vállalkozásoknak komoly intézkedéseket kell tenniük az alkalmazottak biztonságának biztosítása érdekében.

  1. Gazdasági bizonytalanság

Az Orosz-Ukrán háború a régió gazdaságára is jelentős hatással volt. A gazdasági bizonytalanság miatt a vállalkozások óvatosabban kezelik kiadásaikat, és ez befolyásolhatja a takarítási szolgáltatások iránti keresletet is. Azok a takarító vállalkozások, amelyek széleskörű szolgáltatásokat nyújtanak és diverzifikálják ügyfeleik körét, jobban ellenállhatnak a gazdasági hullámverésnek.

  1. A nemzetközi segítségnyújtás és lehetőségek

Az Orosz-Ukrán háború miatt számos nemzetközi segélyszervezet és humanitárius csoport érkezik a térségbe. Ezek a szervezetek gyakran igényelnek helyi tisztasági szolgáltatásokat, például takarítást és fertőtlenítést. A takarítási vállalkozásoknak lehetősége nyílik az együttműködésre ezekkel a szervezetekkel, és így nemcsak az embereknek, hanem az üzleti életnek is segíthetnek. UI

Az Orosz-Ukrán háború hatásai a takarítási piacra igen változatosak és összetettek. Ebben az összefüggésben a takarítási vállalkozásoknak készen kell állniuk a kihívásokra, és ki kell használniuk az új lehetőségeket. Az egészség és biztonság szem előtt tartásával, valamint a rugalmasság és a diverzifikáció alkalmazásával a takarítási szektor továbbra is fontos szolgáltatást nyújthat a konfliktus sújtotta területeken. Az Orosz-Ukrán háború tapasztalataiból a takarítási vállalkozások és a nemzetközi közösség is tanulhatnak a jövőbeni hasonló helyzetekre való felkészülés céljából.

 Higiéniáról

Cégünknél a higiéniás program nem ér véget a szakszerű irodatakarításnál! Az irodában dolgozók egészségének megőrzését is a „kezünkbe vettük” a Germstar kézfertőtlenítő berendezések forgalmazásával. A Germstar irodai járványmegelőző program célja az utcáról behozott vírusok elleni azonnali védelem, továbbá az irodai munkakörnyezetben kialakuló fertőzések terjedésével szembeni hatékony fellépés, az egészséges irodai munkakörnyezet fenntartása. 

Germstar egy víz állagú kézfertőtlenítő folyadék, mely nem ragad, tiszta, száraz érzetet hagy maga után. A kéz felületén található kórokozók, vírusok 99,9%-át elpusztítja, és hosszan tartó, 3 órás védelmet biztosít.

Germstar érintés nélküli adagoló használatával fél mozdulattal, egy pillanat alatt megtörténhet a tökéletes kézmosás! Irodákba, munkahelyekre a stílusos, gömb formájú, érintés nélküli adagolót javasoljuk. Elég csak a gömb alá tartanunk a kezünket, az adagoló érzékeli, és pontosan a kívánt mennyiségű folyadékot spricceli tenyerünkre.

Nemcsak influenza szezonban, hanem mindennapi használatra, hiszen a Germstarral még spórolhatunk is: jóval kevesebb folyóvízre, papírtörlőre lesz szükség az irodaházban. Ezért fokozottan ajánljuk környezettudatos, felelős vállalatoknak. Továbbá egészség, sport-és szépségcentrumoknak, közintézményeknek, irodáknak szintén kiemelten ajánljuk ezt az idő-és energiatakarékos megoldást a mindennapi munkahelyi higiénia és köz-egészség megteremtésére és megőrzésére.